Password JDM intake

silentdaredevil

Its not slow, its lag
Registered VIP
5+ Year Member
10+ Year Member
I was looking at this its decently cheap, pulled a good dyno graph but the cosmetic side is "iffy"

cgpEJ6

noob
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
10+ Year Member
what about it?

Maiku

What's up my Ninja?!
Registered VIP
5+ Year Member
10+ Year Member
seems like a good investment .... looks friggin' nice.

$lick Rick

TEOTWAWKI
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
10+ Year Member
15+ Year Member
20+ Year Member
it's the best looking style of intake on the market imo.... looks awesome

eg6_310

New Member
5+ Year Member
Looks like a copy of the J's Racing intake. Pretty good gains from what I see on the dyno plot. Peak hp gain looks to be well above 10, right at and after VTEC switchover - 5500 to 6000rpm. I'm not thrilled about its bulbous look but if it works, it works.

ryanM

New Member
go for it, i think that intake looks sick. i definately plan on getting it when i get a swap.

Tom

honda.co.jp
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
10+ Year Member
15+ Year Member
20+ Year Member
eg6_310 said:
Looks like a copy of the J's Racing intake. Pretty good gains from what I see on the dyno plot. Peak hp gain looks to be well above 10, right at and after VTEC switchover - 5500 to 6000rpm. I'm not thrilled about its bulbous look but if it works, it works.
if you haven't noticed yet, pretty much anything Passwordjdm makes is a copy of J's stuff.

D Grade

NOT Banned
Registered VIP
5+ Year Member
I plan on getting one after I toss my battery in trunk of the CRX to make room for it. ;)

Eran

It's on ass-backwards.
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
10+ Year Member
it's the high-horsepower whale penis!

naeg

New Member
5+ Year Member
i got one on my hatch...its awesome looking and had noticeable top end power gains (to me anyways)...also depending on your motor..it makes the vtec louder when it hits. Mine is loud as f**k but that might have something to do with the jdm vtec solenoid...bigger than the usdm. But yeah i would say definately get it. Awesome intake.

anekin007

Unregistered User
Registered VIP
5+ Year Member
10+ Year Member
naeg said:
Mine is loud as f**k but that might have something to do with the jdm vtec solenoid...bigger than the usdm.
hahahaha man that cracks me up i havent heard that in a long time. hahahaha.

D Grade

NOT Banned
Registered VIP
5+ Year Member
Yup, it's all in the Vtec solenoid, not in the duration/lift of the cam being used and intake side upgrades. :roll:

oc_civic

....................
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
10+ Year Member
naeg said:
i got one on my hatch...its awesome looking and had noticeable top end power gains (to me anyways)...also depending on your motor..it makes the vtec louder when it hits. Mine is loud as f**k but that might have something to do with the jdm vtec solenoid...bigger than the usdm. But yeah i would say definately get it. Awesome intake.
why does that lok SO familiar to me.. hmm i think i know your car...

*confused*

On topic... out of all the filters on a stick... this is probably my favorite and i HATE filter on a stick...

i STILL prerer stock air box with the resinator removed.. i have the spoon carbon fiber pipe but its not really needed.. its funny im not even sure what it is about filter on a stick that just drives me nuts..