Minecraft

lilrob410

New Member
Okay well we are upgrading to a 24gb Ram server so its going to be a bit Its getting switched to paid but ill get you in for free. Just dont grief.

anfrey

OG スバリスト
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
10+ Year Member
15+ Year Member
20+ Year Member
most of us are pretty responsible when it comes to s**t. i always go quite a ways away from everyone else when i build too

Jeegz

Did sum1 say mud??
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
10+ Year Member
I havent played for a bit, but on the server im on i huge this huge tree fort that reaches up above the clouds and a mine thats is about 3times larger than my fort.

joe7987

Moderator
Staff member
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
10+ Year Member
15+ Year Member
I'm considering playing this.. is there a particular server I should join? Would be sweet if we had a bunch of CCers on a single server.

253eg

New Member
Registered VIP
5+ Year Member
I'm not sure how the server thing works. I have yet to actually play on one. Just been doing my own thing with single player.

joe7987

Moderator
Staff member
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
10+ Year Member
15+ Year Member
^^The only thing I saw was a list of servers on their website.

Jeegz

Did sum1 say mud??
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
10+ Year Member
I'm not sure how the server thing works. I have yet to actually play on one. Just been doing my own thing with single player.
You can either get own one or get white listed and play on some one elses server. Some servers have survival mode enabled some dont. Alot of private servers have different texture packs and hacks and stuff.

vjf915

New Member
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
I don't even get what this thing is. What is the objective? What's "survival" mode?

joe7987

Moderator
Staff member
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
10+ Year Member
15+ Year Member
My best understanding of minecraft is that it is a "game" in which you create structures, scenery, and machines using blocky objects. Kind of a creative outlet, but people make some really cool things using blocks and some simple mechanics.

Jeegz

Did sum1 say mud??
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
10+ Year Member
I don't even get what this thing is. What is the objective? What's "survival" mode?
there are spiders and zombies and skeletons and creepers. You build to protect yourself from them. You can playin peaceful mode too which doesnt have any of those and just allows you to build and mine and build and mine and create stuff. And yes you can create machines too. furances and rollercoasters. On the server i play on the quickest way to get around is the mine cart track which is conneceted to all thes bases. There are 4 of them on this server since there are only 4 us on it.

vjf915

New Member
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
And all that stuff where you build to protect yourself, that's part of the game you have to pay for.

00_Civic_Si

BrokenEM1
Registered VIP
5+ Year Member
You have to buy the game no matter what. It's a one time fee for 14 dollars I believe.

joe7987

Moderator
Staff member
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
10+ Year Member
15+ Year Member
^^Seems like you can play classic mode for free forever.... no?

MistahJuice

100% real juice
Registered VIP
5+ Year Member
10+ Year Member
Love this game. Nowhere near as awesome as some of u yet. Anyone else loving the wolfies? lol

anfrey

OG スバリスト
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
10+ Year Member
15+ Year Member
20+ Year Member
man, i haven't minecrafted in a while... not since before beta started in december... i logged in yesterday and damn, the new updates are awesome... i hear we might get the piston mod soon too